Sunday, December 5, 2010

Asyik Makan jer!..hehehe

Aish... aku ade prob laaa.... Nk tau....Mkanan laaa mslah aku nyer...asyik2 mkn jer keje aku duduk
umah..hahaha...mcm mane badan aku tak naik... ini yg aku risau nie.... Aku dah cube dah kwl.. tapi Nafsu aku memang First class laa....hahaha.. x bleh lwn...:D.. ape2 pun.. aku akn cube untuk mengawal nyer... insyallah!..
Sbb, kalu kite nie terlebih mkn, nanti mengundang banyak penyakit tau! Example..... Diabetes!... ini memang salah satu contoh yg memang terkenal..... kalu korang nk tau...Diabetes nie boleh mengakibatkn kite menjadi Buta , Amputasi (kehilangan anggota tubuh) , kerosakan Urat saraf , kerosakan buah pinggang ,dan juga boleh mengakibatkan serangan jantung berlaku.... hah!  nie laaa psl aku kene jaga pemakanan aku nie.... haish... kalu korang nk tau... lebih kurang 43.1 % penduduk Malaysia mengalami masalah obses dan berat badan.... huish!  satu jumlah yg banyah tuh..O.o....


Jadi aku nasihat kn korang semua supaya kurang2 kn laaa mkn tuh... nanti dah kene penyakit baru korang tau.... ape2 pun kite same2 berusaha untuk melawan penyakit ini!....Bye..


hehehe... nie memang dah obesity

Hahaha... mintak2 jgn laaa aku jadi mcm nie... Amin!